Visiting USA

De meeste van onze vakanties zijn we in Amerika of Nederland. Alleen soms gaan we voor een korte vakantie naar Duitsland of België. En Polen zijn we ‘n keer voor een week geweest, ‘n mooi land.

In 1981 zijn we voor het eerst op vakantie geweest in Amerika. Toen kenden we alleen nog maar de Windjammer no. 1 in Ohio, en we brachten hem onverwachts een bezoekje. Hij gaf ons een paar adressen van andere leden. Dat jaar zijn we van Miami - Georgia-Alabama - Tennessee - Kentucky - Ohio - Niagara Falls tot Pennsylvania - New Jersey - Maryland - Delaware - Virginia - Noord Carolina - Zuid Carolina - Georgia - Miami. Zo in 4 weken reden wij ongeveer  3000 miles in een huurauto. Het was een groot avontuur, in zo’n groot land in ons eentje! We zagen veel toeristische  attracties;  Sea World, Cape Canaveral, Walt Disney World, Atlantic City, Kings Island.

In 1982 gingen we voor de tweede keer, van Amsterdam naar Atlanta. We huurden een auto voor 3 weken en logeerden bij de mensen die we in 1981ontmoet hadden. Ze hadden een barbecue georganiseerd met andere leden van de International Windjammers club in de buurt. We bleven daar een week en gingen toen naar Ohio, een week in Bolivar en een week in Pleasantville. We vonden het leuk om bij deze mensen te logeren want dan krijg je echt een gevoel van het Amerikaanse leven, winkels open op zondag, 24 uur! Donuts eten als ontbijt, drive-in restaurants, TV ieder uur van de dag­. De kans om beter engels te leren spreken! Alleen het afscheid nemen van de leuke mensen is wel zwaar en lieten dan ook wat tranen rollen maar je moet wel terug maar we kijken er weer naar uit en gaan weer zo vlug mogelijk terug en hopen dat nog lang te kunnen doen.

In 1984 zijn we van Amsterdam naar JFK-airport / New York gegaan en met een binnenlandse vlucht naar Colum­bus, Ohio, en daar huurden we een auto om in Pleasantville te komen (Ted en zijn familie met 5 kinderen) voor een 1 week. Daarna een week in Indiana bij Tango Whiskey, de vinder en president nr 1 en 2, Maxine zijn vrouw die hebben we ook op de radio ontmoet. En het klikte meteen. En ik vertelde over onze vakantie in de US   en kregen van Sam meteen de uitnodiging om bij hun te komen logeren zo lang we wilde als we weer in de Us kwamen, en dat gebeurde dan ook dit jaar en hebben genoten van deze 2 mensen en hebben daar ook weer andere mensen ontmoet, van daaruit zijn we toen nog naar Detroit gereden en hebben Holland, Michigan een dagje bezocht, daar wonen nog veel mensen van Nederlandse afkomst. We zijn 1 week in Detroit gebleven en hebben het plaatsje Windsor in Canada 1 dag bezocht. Nu moesten we  4 jaar geld sparen!

In 1988 landden we weer in New York en huurden van daaruit een auto (dat was goedkoper dan een binnenlandse vlucht en je ziet meer van het land). New York is eng om in te rijden, we werden echt bang, druk, druk, druk, toeterende taxi’s, auto’s die zomaar midden op de weg gerepareerd werden. We waren blij toen we eindelijk door de Holland tunnel waren in New Jersey! We zijn een week in Ohio gebleven en  2 weken in South Bend, Indiana. We reden 3084 km. We moesten weer door New York op de terug weg om de auto in te leveren en naar JFK airport! en weer terug naar huis, ‘n tijd van komen en weer gaan helaas.

In 1990 hadden we een wijs besluit genomen, we namen een vlucht van Amsterdam to Newark, New Jersey, niet meer naar New York! We logeerden 5 dagen in Ohio, van daaruit naar Benton Harbour (WWS-club), Michigan voor 10 dagen en 8 dagen in South Bend, Indiana. We reden 2157 miles.

In 1993 landden we in Washington DC en reden 14 uur naar South Bend, Indiana voor 1 ½ week, toen reden we 12 uur naar Roanoke, Virginia om onze nieuwe vrienden te bezoeken; Ron, 2 GT 336 en zijn familie. Ik had Ron gesproken op de radio in oct.'91 en QSL gewisseld. Ron gaf ons toen een uitnodiging om hen te bezoekenen een foto van hem en zijn familie. Ron gebruikte zijn call 10 Victor Alfa 202. Ik heb hem lid gemaakt van de Golf Tango club: 2 GT 336. Het was geweldig om hen te ontmoeten. Virginia is zo mooi! Het was moeilijk om afscheid te nemen, het klikte zo goed! Wat je door een contact op de radio toch allemaal kan meemaken­! Wie had dat ooit gedacht dat het zo kon lopen, moet wel zeggen dat we dan ook iedere keer geluk hebben gehad dat alles goed is verlopen want je kan ook erge dingen mee maken.

In 1995 hebben Ron en Cindy ons bezocht in Holland. Het was hun eerste vakantie buiten Amerika. We hebben ze Holland laten zien: de molens, Scheveningen en andere toeristische attracties en Duitsland. Die 2 weken waren fantastisch en te kort om ze alles te laten zien.

In 1996 waren we weer in Amerika, voor de zevende keer. 1 week in Indiana en 3 weken in Virginia. We hebben er weer echt van genoten. In 1997 in April kregen we een gezin uit Indiana te logeren. Suzie, haar man Dean en dochter. Een paar maanden later kregen we Rick en Sandra op bezoek voor 2 weken. Dat zijn de beste vrienden van Ron en Cindy. Ook voor hen was het de eerste keer buiten Amerika. Nadat ze van de ‘jetleg’ hersteld waren hebben we ze een paar typische Nederlandse dingen laten zien; de kaasmarkt in Alkmaar, Scheveningen, Madurodam, de molens en nog Duitsland, België en Luxemburg. Ook kregen we tijdens dat bezoek een dagje onze Belgische vrienden over; 16OP277 Teddy en Gertruud zijn vrouw en onze vriend Tony uit Noord Ierland, die bij hen logeerde.

In 1998 zouden we nog een keer gaan maar dat mocht niet door gaan in verband met het overlijden van mijn vrouw Mirian op 27-06-1998, Mirian kreeg in 1996 borstkanker en in later uitzaaien op de longen en dat werd Mirian fataal tweeëneenhalf jaar geleden is het begonnen. We vochten ertegen en toch nog verloor ze deze strijd en bleef achter met een groot verlies later is onze Daisy (hond) op 5-11-1998 overleden aan een hersenbloeding, ze was bijna 16 jaar oud, en heb haar net als Mirian gecremeerd, en heb haar in de Urn laten plaatsen die bij me thuis op de kast staat zoals is afgesproken. Nu is het leeg in huis. En doe mijn best om er nog wat van te maken. Hoe moeilijk het ook is en dat is het.

In 1999 besloot ik weer naar de USA te gaan, dit keer met pech want ik was zo wat 24 uur onderweg, het begon op schiphol daar had ik een uur vertraging de vlucht naar Engeland, mijn tweede probleem, in engeland moest ik 4 uur wachten want mijn vlucht was al weg en kon met een volgende vlucht mee. In de USA aangekomen duurde het ook lang voor ik buiten stond, een ticket voor de bus gekocht te hebben kwam ik buiten en de bus reed voor mijn neus weg, bijna 4 uur wachten hoorde ik in de bus dat de reis 4 uur duurde. Maar goed ik ben goed aangekomen en kon mijn tijd die ik had in de USA toch genieten. Ben een week in South bend Indiana gebleven bij Maxine en 2 weken in Roanoke Virginia bij Cindy en Ron, waar ik eveneens goed ban opgevangen en mij allen hebben me een leuke tijd gegeven,  Ben ze dan ook heel dankbaar voor de goede opvang. het was wel moeilijk maar heb me staande weten te houden, eerst met zijn tweetjes en nu ben je  tenslotte alleen op weg. Had het dan ook moeilijk in het vliegtuig, de stewardess merkte dat en vertelde haar mijn verdriet, en stelde me op mijn gemak.

In 2000, Juli 14,15,16 17  ben ik ook nog naar Kazanlak Bulgarije geweest voor 4 dagen bij de Fam Nasko, 178TRC001

die me ook leuke dagen bezorgde die ik niet meer vergeet, heel indrukwekkende dagen. Kort maar toch leuk gehad en voor herhaling vatbaar. Nasko organiseerde een meeting van de Tracian Rose Club, Nasko heeft ook een special qsl kaart gemaakt in memorie of Mirian, dat was aardig van hem en ben hem dankbaar met zijn voorstel de kaart is ook heel mooi geworden.

We hielden en ik hou van de USA en de  mensen die we daar mochten ontmoeten,  AMERIKA trok ons aan !!!

73's Tony 19TW001  President TW Group.